SEVEN SISTERS, UK

Je utorok a ty ako každý iný utorok pracuješ. Ráno 5x presunieš budík a keď odbije 6:30hod., vieš, že už naozaj musíš vstať, lebo o siedmej by si mala vysávať Clubhouse. to je tá lepšia voľba, stále sú tu záchody… ale o brigáde housekeepera inokedy :).

Hoci deň je busy a ty sa nezastavíš, nevieš sa dočkať poobedia, pretože vieš, že príde Martin, ktorý ti opäť ukáže, čo to znamená žiť. Ako vždy najskôr polhodinu váhame, či niekam ísť, lebo anglické leto, však viete. Má pršať, píše ujo Google, ale keďže sa môj čas v UK opäť kráti, hovoríme si, že čo tam po daždi, ideme na juh. Lenka hovorí, že keďže počko vyzerá celkom neprajne, tak ostáva doma.

My, odvážni (haha), vyrážame na cestu. Keďže sme hladní, stojíme pred Waitrosom, kde sme si kupujeme croissanty. a čispy. a kitkaty. a kávu…teda niečo pod zub. GPS píše, že do dvoch hodín aj pár minút dorazíme do cieľa. Ach. Moje wild heart je nedočkavé a natešené. Cestou sa rozčuľujem nad angličanmi, pretože títo anglickí šoféri, ja neviem, sú to vôbec šoféri? Nieže by som ja nejaký vodičák mala, ale tak aspoň trochu predvídam, či? No to je jedno. Mega prekvapko tejto cesty je, že ideme okolo Heathrowu. už sa teším na november, keď odtiaľ poletíme. Celá natešená ukazujem Martinovi tie obrovské lietadlá, ktoré lietajú popri nás. Dobre, nie tak celkom popri nás, ale ponad nás, okolo nás, veď si to viete predstaviť. Martin otvára strechu auta a ja sa neviem vynadívať tomu, čo sa práve pohybuje nad nami. Jedna veľká nádhera.

Cestou si spievam, občas nejaký ten tón počujem aj z Martinových úst, jem čipsy, potom Kit Kat, pijem kávu a zahováram Martina. Toho, ktorý nerád rozpráva, keď šoféruje.

Pomaly sa blížime na juh. Sme pár míľ od pobrežia a cesta je tu pekne úzka. Mám pocit, akoby som išla hore našou ulicou niekde do lesa. Ak sa oproti nám zjaví nejaké rozbehnuté auto, nemáme šancu, hovorím si. Stúpame do kopca. Zatiaľ si užívam pohľad na dychberúcu prírodu. O pár minút teta v [džípieske] zahlási, že sme sa dostavili do cieľovej stanice.

Sme tu, kde sa na svet pozeráš ako z rozprávky. Kupujeme si parkovný lístok. Na parkovisku je toľko áut, že by sme ich spočítali na jednej ruke. A keďže je asi sedem hodín (7:00pm), a sme na kopci, tak sa nám tu celkom stmieva. Človeka tu vidíš len tak sporadicky. Raz ide oproti tebe zamilovaný pár, potom rodinka s deťmi… a zrazu nikto. Kráčaš do kopca a celú tú nádheru máš len pre seba. Ja neviem ako to opísať. Však sa pozrite na fotky. To sa ani nedá zachytiť tak krásne ako to tu vyzerá. Beháme po kopcoch, fotíme sa a užívame si tento čas. Samozrejme, prehnane sa bojím o Martina a v každej chvíli ako sa blíži ku kraju hrebeňa ho upozorňujem, aby si dával pozor. Šlapeme na vrchol až pokiaľ neprídeme k majáku.

Začína mi byť zima. Nabažení krásou kopcov, mora a celej tejto prírody, kráčame dolu kopcom, pretože sa chceme ísť prejsť ešte k vode. Cestou stretáme mladého muža, ktorý kráča tam, odkiaľ ideme my.

Ako prichádzame ku vode, vidím tu bláznov. Ľudí odhodlaných robiť to, čo ich baví. Vo vode stojí asi päť statívov, pri ktorých stojí muž alebo žena. Majú obuté gumáky a na rozdiel od nás, sú oblečení kvalitne teplo. Fotia čo more dá. Čo príroda dá. Čo príde. Ja tiež rada fotím krásy, ktoré vidím. Trochu amatérsky a ako mi napadne, ale o to viac majú tieto fotky pre mňa väčší význam. A chcem sa s vami o ne podeliť. Tu sú:

IMG_5362(1)IMG_5363IMG_5364IMG_5370IMG_5371IMG_5379IMG_5385IMG_5394IMG_5415IMG_5430IMG_5437IMG_5441IMG_5449IMG_5453IMG_5470IMG_5475IMG_5491IMG_5507

upravena_IMG_5464IMG_5539IMG_5549IMG_5570IMG_5583IMG_5624IMG_5675IMG_5683IMG_5702IMG_5716IMG_5718IMG_5728IMG_5773IMG_5809IMG_5822malý detial som si všimla až doma. cvakli sme to v nesprávnej chvíli. ale tak do budúcna sa isto polešíme. 🙂IMG_5921IMG_5925IMG_5959IMG_5982IMG_5986IMG_6019received_1543407765720924a na záver moja najobľúbenejšia fotka.

s tým, ktorý ma učí, čo to znamená žiť… nie len prežívať. Martin, ďakujem.